29 júla 2009

Časovka na Zošku 26.07.2009





V stredu Paži poslal avízo o akcii. Celkom mi to nejak uniklo kvôli môjmu prechodnému zanedbaniu internetu, tak som sa celkom potešil, že bude čím zaplniť víkendovú existenčnú ničotu. Večer pred pretekom sme u kamaráta do polnoci zapíjali kolaudáciu záhradného altánku, tak moje závodné ambície, ktoré bývajú silne minimalistické, ostali prakticky nulové. Do Modry som išiel z Lopašova, volil som auto ako približovadlo. Pred štartom som mal dosť času a prešiel som



celú trať "na skúšku". Za 35 minút som bol hore a ani som sa nezadýchal. Trať je celkom pekná. Len pred Panským domom to smrdí držkopádom typu prudká ľavá po zjazde a cimprcampr do priekopy. Po návrate do priestoru štartu som už stretol známych. Prešporčania prišli na bicykloch, tak som bol trocha v hanbe. Ale šup na štart. Pre toho kto to nepozná, časovka jednotlivcov do kopca sa štartuje po jednotlivcoch v minutových intervaloch. Na čiare sa ujo Féder sa ku mne





zozadu nenápadne priplichtil. Nebolo mi všetko jedno. Chlap je to riadny, mal by som sa čo oháňať. Až potom mi zaplo, že ma chce za sedačku chytiť, aby som sa mohol zacvaknúť do pedálov. Pekný náznak profesionality. Vlastný štart riadil RoboJ - veľká legenda cyklo-biko reportingu. Odborným mazáckym hmatom mi skúsil tlak v pneu. Ha-há. Netušil ako som doma skákal s pumpou okolo bicykla ako samček gorily horskej obklopený tlupou sexuchtivých chlpatých krások. Podarilo sa





mi natlačiť 11 atmosfér (na plášti mám max tuším 8 atm, ale kto by to čítal :-))). Zaznel signál a šlapeme. Od štartu po križovatku s Harmóniou je to asi 350m. Podarilo sa mi na tom kúsku vytlačiť tepovku na 160. Tak rýchlo po štarte to nie je veľmi dobré ale skús brzdiť keď tam davy skandujú. Za križovatkou som už pociťoval tvrdnúce nohy. Podradil som a začal zrovnávať kadenciu a tepovku. Zbadal som pretekára predo mnou. Nenechať sa nalákať predbiehaním a ťahať si svoje. Za chvíľku som ho spravil. Niečo sme prehodili. Neviem prečo to robím, ale keď niekoho obehnem, tak nahodím nejaké zdvorilostné bla-bla-bla. Ale keď mňa predbiehajú tak "ništ". Asi nejaká skrytá samoľúbosť :-)))). V ďalšej zákrute





sa predom mnou objavila dievčinka. Tak isto - za chvíľku bola moja. Pri predbiehaní som ju pochválil. Potom nasledovali 2-3 km osamote, len drina a drina. Len okolo "Zošky" nejaký turisti povzbudzovali. Obzrel som sa a zo zákruty sa objavil prenasledovateľ. Fajn, aspoň niečo na morálku. 2km som mu odolával držiac moju ideálnu časovkársku tepovku 160. Za chvíľku prišiel krátky zjazd, kde som sa trocha vydýchal a potom záverečným lesíkom k hvezdárni. Predo mnou sa





objavilo auto-športiak, pričom už sme boli v plnom zákaze pre moto-vozidlá. Asi nejaký miestny podnikateľ a prapovdepodobne i sponzor zároveň pocítil potrebu svojimi bonmotmi rozveseliť časomieru v cieli a zvolil si nesprávny druh dopravy. Zo dva krát som na neho zakričal aby uhol ale nevidel som nijakú reakciu, tak asi po 100m plíživej jazdy som ho obehol po hrubom štrku zľava. Takých 10-20 sec. som tam nechal. Takého ambicióznejšieho odo mňa by to asi nas...lo.





V cieli som sa povyhrieval na slnku, počkal na známych a zviezli sme sa dole. Dal som si obligátnu kofolu, párky tradičnej kvality a čakali sme na vhlásenie a tombolu. A prišiel šok. Objavil som sa na výsledkovej tabuli na treťom mieste. Ale no toto, však keby som vedel, že ide o "veľa" aj by som sa možno inak snažil, lebo



ďalší v poradí boli dosť natesno :-)). Takže na bedni som vyfasoval pekný balíček obsahujúci okrem iného poživeň ducha(knihu) i tela(kabinetné víno). Ďalší šok nadišiel pri tombole. Vyhral som prvý krát v živote v tombole po nespočetných pokusoch rátajúc nielen kopec športových podujatí ale dokonca aj spoločenských. Žeby sa môj život začal uberať inde ? Bŕŕŕŕŕ. Bol som celkom spokoný.







Fakty:

Poradie vek 40-50r.
1 Július Bugár 00:18:25
2 Dušan Hodúr 00:21:22
3 Ivan Šimna 00:21:34

Dľžka: 7.3km
Prevýšenie: 290m
Priemerka moja: 21.31km/hod
Maximálna tepovka: 167
Priemerná Tepovka: 159

fotky som si požičal od Dušana Hodúra a sportreport.sk

oficiálna stránka: http://www.sportreport.sk
ďalšie foto:
http://picasaweb.google.com/dusky96/CasovkaNaZosku2009
http://picasaweb.google.com/sportreport.sk/2009_07_26_casovka_zoska
http://picasaweb.google.com/sportreport.sk/2009_07_26_casovka_zoska_2

byeIS